Lietuvos švietimo įstaigų profesinė sąjunga

Switch to desktop Register Login

Kam vėl skambina varpai

Pirmadienis, 17 lapkričio 2014 09:45 Paskelbtas Susivienijimu naujienos

Antrą kartą pasirenku E.Hemingvėjaus neblėstančius žodžius ir nieko nelaukdama pridedu atsakymą, beje tą patį – Jie skambina Tau, Mokytojau... jei tuštėjančių klasių ir kišenių skambesys primena varpų gaudesį.

Kuo netiki seniūnai...

Geras bičiulis, dirbantis seniūnu, net akis išplėtė, sužinojęs jog kaimo mokytojai minimalaus atlygio dažnai neuždirba, o dar daugiau nustebo, jog jam įstrigęs skaičius 3500 litų, kurį, neva, gauna beveik visi mokytojai, tešildo tik mažųjų mokyklų ir darželių vadovų pinigines. Seniūnas nekaltas, nes suvargusios mokytojos klausti apie pinigus netaktiška. Jį suvedžiojo ŠMM formuojama viešoji nuomonė apie pedagoginį rojų, sukurtą manipuliuojant skaičiais, sudėjus į krūvą ministerijos klerkų, ugdymo įstaigų vadovų, Vilniaus gimnazijų darbuotojų atlyginimus ir priedus. Gaunasi vidurkis kažkur apie 2300 litų popieriuje. Atrodo įspūdingas skaičius, deja, kaimo mokytojui nuo šio skaičiaus norisi verkti.

Lapkričio mėn. 12 d. Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete LŠĮPS pirmininko Eugenijaus Jesino iniciatyva buvo svarstomas klausimas dėl MK lėšų perskirstymo tikslingumo tarp savivaldybių. Posėdyje E. Jesinas argumentuotai pateikė siūlymą Savivaldybių finansinių rodiklių įstatymo 13 straipsnio, reglamentuojančio valstybės tikslinės dotacijos MK lėšų peskirstymą tarp savivaldybių keisti nauja redakcija, papildant pilnai įvykdžius ugdymo planus ir užtikrinus pedagogų socialines garantijas. Šiam siūlymui pritarė ir komiteto nariai.


LŠĮPS informacija

LŠĮPS pirmininko Eugenijaus Jesino iniciatyva klausimas dėl MK lėšų perskirstymo tikslingumo yra įtrauktas į LR Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto darbotvarkę. Komiteto posėdis vyks lapkričio 12 d.

LŠĮPS prezidiumo pastangomis, paskutinįjį spalio savaitgalį, per 40 profesinės sąjungos narių – susivienijimų ir pirminių organizacijų pirmininkų – dalyvavo ŠMM akredituotoje kvalifikacijos tobulinimo programoje, supažindinančioje su kaimyninės šalies švietimo sistemos privalumais, vertinimo sistema bei taikomomis naujovėmis, siekiant aukštesnių ugdymo rezultatų.

Kuo ypatinga Lenkijos mokykla

Seminaro metu mus maloniai sutiko priimti Veličkų savivaldybė bei Veličkų gimnazija – Lenkijos gimnazijos – tai palyginti nedidelės, tačiau kuriančios prestižinės mokyklos įvaizdį ugdymo įstaigos ( 7 –
9 klasių mokiniams). Aplankytoje mokykloje mokosi vos per 500 mokinių (primenu, jog profesinė sąjunga ne kartą pasisakė prieš didžiules, 800 – 1000 mokinių talpinančias, mokyklas – inkubatorius, kuriose dėl per didelio mokinių skaičiaus tiesiog neįmanoma užtikrinti mokinių saugumo). Klasėse ne daugiau 24 mokinių – palyginimui – mūsų valdininkai ilgą laiką teigė, jog ideali klasė – tai 30 ugdytinių ir daugiau...Vieša paslaptis yra ir ta, jog, vaikantis krepšelių, rugsėjo 2 dieną, apsukriųjų mokyklų direktoriai klasėse sugeba patalpinti iki 36 mokinukų. Beje, lenkai neatsisakė ir vidurinės mokyklos statuso, tuo išvengdami tikrai niekam nereikalingos įtampos bei savotiško socialinio lenktyniavimo.

Lapkričio 3-5 d. Briuselyje vyko ETUCE projekto baigiamoji konferencija „Socialinis dialogas švietimo srityje“, kurioje dalyvavo 27 Europos šalių atstovai. Lietuvai atstovavo ETUCE nariai iš LŠPS: A.Jurgelevičius, E.Milešinas, R.Bartienė ir LŠĮPS: N.Dargužienė, R.Znutas, L.Juknienė. Projektas buvo pradėtas 5 ES šalyse: Kroatijoje, Lietuvoje, Rumunijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje ir Juodkalnijoje (šalis kandidatė). Pagal įvairius tyrimus Lietuva atrodo graudžiai- pagal profsąjungos narių, kolektyvinių sutarčių skaičių, derybas su vyriausybe ir kt. yra paskutinėje vietoje.

LŠĮPS info.

2014-11-05 LŠĮPS pirmininkas E.Jesinas dalyvavo LR Seimo švietimo,mokslo ir kultūros komiteto posėdyje, kuriame pakartotinai buvo svarstomas švietimo biudžetas, įvertinus pateiktus siūlymus bei ŠMM patikslintą projektą.

E.Jesinas sukritikavo ŠMM poziciją dėl MK perskirstymo, neatsižvelgus į realius švietimo sistemos poreikius, nes 2015 m. perskirstomų lėšų dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus nepakanka visoms reikmėms.

Copyright © 2013 Lietuvos švietimo įstaigų profesinė sąjunga. Visos teisės saugomos.

Top Desktop version